Açlık tedavisi
05-09-2017

İlaç kullanmadan hastalıktan kurtulmak mümkün mü? Evet!

Meme bezimdeki kistle ilgili denediğim açlık tedavisi yöntemi olumlu sonuç verdi. Ayrıca önemli maddi masraflara da gerek kalmadı. Sadece su ve taze sıkılmış meyve suları tüketerek uyguladığım kısa süreli açlık sonuçlarını bir sonraki makalede anlatacağım. Şu an neden açlık tedavisini seçtiğimi yazıyorum.

Biraz tarih ...

Açlık tedavisi, antik Mısır, Hindistan ve Yunanistan zamanlarından beri bilinir. Bu yöntem, Pisagor, İbni Sina, Hipokrat gibi ünlü filozoflar, din adamları, yogiler ve doktorlar tarafından kullanılmıştır.

Tarih öncesi çağlardan beri insanların açlık terapilerine tedavi amacıyla başvurduklarını kabul etmek için bazı nedenler vardır. Bu yöntemin çok etkin olduğu, 18. yüzyılda Moskova Üniversitesi profesörleri Veniaminov ve Spassky tarafından da belirtilmiştir.

Çağdaş toplumda "açlık" sözcüğü duyulunca, İkinci Dünya Savaşının dehşetini çağırıştırır. Ancak mecburen aç kalındığı durumlarda da açlığın insan vücudu üzerinde ilginç etkileri vardır. Örneğin, Avusturya psikiyatristi Victor Frankl'ın toplama kampında geçirdiği yıllar hakkındaki "Hayata EVET de" adlı kitabında şunları yazmıştır:

"Tabii ki, diş fırçalarını unutmak zorunda kaldık, tabii ki, en ciddi vitamin eksikliği çekiyorduk, ancak diş etlerimizin durumu, daha önceden en sağlıklı beslendiğimiz dönemlere kıyasla daha iyiydi ..".

'' ...Daha sonra ne olacağını merak etmeye başlıyorduk. Örneğin, tamamen çıplak ve ıslak vaziyette, buradan dışarıya, geç sonbaharın soğuklarına biz nasıl çıkacaktık?

Bu sefer, aslında, nedense hiç kimse nezle dahi olmadı. Daha sonra benzer şekilde, şaşkınlık içinde kalmamız için böyle sıradan sebepler olurdu.”

Gözlemlere göre, Leningrad kuşatması sırasında, şehrin sakinlerinde bronşiyal astım, bademcik iltihabı gibi hastalıklar yok olmuş, pnömoni, bağırsak hastalıkları gibi bir çok hastalığın klinik tablosu değişmiştir. Bunların hepsi, açlık çeken organizmanın immünolojik ve alerjik reaktivitesinin keskin bir şekilde azaldığı için meydana gelmiştir. Hastalığa yanıt hızı değişmektedir.

Neden açlık gereklidir?

Gerçekten, günümüzde bilim ve tıbbın yüksek gelişme gösterdiği şartlarda, çağdaş insanın neden açlığa ihtiyacı olsun ki? Ancak bununla birlikte, her birimiz, bir dizi olumsuz faktörden sürekli olarak etkileniyoruz. Çok yemek yiyoruz, az hareket ediyoruz, kirli havayı soluyoruz, kalitesiz su içiyoruz ve stres altındayız. Bütün bunlar sağlımızı kötüleştiriyor.

Çağdaş tıbbın gelişmiş farmakolojik temele dayanmasına rağmen, bazen hastalıklarla baş etmesi mümkün değildir. Bazen doktorlar dahi, ilaca dayalı olmayan, alternatif metotları arama mecburiyetinde kalmaktadır. Daha Sovyetler Birliği zamanında, doktor Narbekov’un çalışmaları, özellikle metabolik bozukluklar, birçok kardiyovasküler hastalıklar, astım ve egzama gibi bazı allerjik hastalıklar ve deri hastalıklarında, tedavi amaçlı açlık uygulamalarının geniş terapötik potansiyelini göstermiştir.

Akademisyen Bakulev, ölçülü açlıkla mide ülseri, 12 parmak bağırsağı ülseri ve birçok kardiyovasküler hastalığın tedavisinde olumlu etkiye ulaşmıştır. Şimdi akademisyenin yönettiği klinikte, ölçülü açlıkla kolesistit (safrakesesi iltihabı) ve pankreatit başarıyla tedavi edilmektedir.

Son zamanlarda, tedavi amaçlı açlık uygulamasına ilgi artmıştır. Monograflar, doktorlar için el kitapları, bilimsel çalışma ciltleri yayımlanmaktadır. Kısa süreli açlığın aşağıdaki hastalıklarda etkili olduğu kanıtlanmıştır:

• Obezite

• Bronşiyal astım

• Hipertansiyon

• Gastrik ve duodenal (12 prmak bağırsağı) ülserler

• Pankreatit

• Sedef hastalığı

• Nörodermatit

• Sinir hastalıkları

• Erkeklerde cinsel bozukluklar

• Kadınlarda menstrüel döngü bozuklukları

Ölçülü açlık, toksinleri temizlemeye yardımcı olur, vücuttaki tüm dokuların fizyolojik olarak yenilenmesini sağlar.

Tedavi amaçlı açlık uygulamasından sonra hastaların enerji dolu olduğu gözlemlenir, hareketlilik artar ve sinir sisteminde dengelenme görülür.

Bununla birlikte, terapötik açıdan açlığın her derde deva olmadığını, bazı hastalar için kontrendike olduğunu belirtmemiz gerekir. Ayrıca, kontrol edilemeyen ve uzun süren açlık sağlığa zarar verebilir,  tüm yağ rezervlerinin tükenmesine neden olabilir ve vücudun iç organlarında distrofiye yol açan, hayati proteinlerinin tükenmeye başlamasına sebebiyet verebilir. Bu nedenle, komplikasyon olasılığı göz önünde bulundurularak, tedavi amaçlı açlık uygulamalarının, yalnızca özel eğitim almış doktor gözetiminde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

• Yazının hazırlanmasında, Y. Nikolaev'in "Ölçülü açlıkla nöro-psikolojik hastalıkların tedavisi" adlı metodolojik el kitabı ve medbe.ru sitesindeki A. Baranovsky'nin makalesi kullanılmıştır.